مطالب عمومی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


چگونه خانه تمیز و مرتب داشته باشیم


چگونه خانه تمیز و مرتب داشته باشیم

به راستی  چگونه خانه تمیز و مرتب داشته باشیم ؟ همه ما در خانه مرتب و تمیز احساس آرامش و امنیت بیشتری داریم از این رو باید به آن اهمیت بدهیم. ما در اینجا شما را در این امر مهم یاری خواهیم کرد. در ادامه با ما باشید.

 

برنامه ریزی

مانند همه کارهای که با برنامه ریزی و هدفمندی به مراتب بهتر پیش می روند، داشتن خانه مرتب و تمیز هم نیاز به برنامه ریزی دارد. از این رو دفترچه ای برای این کار در اختیار داشته باشید و برنامه ریزی ماهانه، هفتگی و روزانه کارهای خانه را در آن یادداشت نمایید. این کار بسیار به شما کمک خواهد کرد. حواستان باشد همیشه پنجره ها، سرویس بهداشتی و ورودی خانه تان تمیز باشد. هروسیله را سرجای خود بگذارید زیرا مرتبی بسیار به تمیز به نظر رسیدن خانه کمک می کند.

 

بیرون ریختن وسایل اضافی

اگر لباس یا وسیله ای دارید که استفاده نمی کنید ببخشید و رهایش کنید. این کار به شما احساس سبک بالی می دهد.

 

اشیاء تعمیری

اگر وسیله ای دارید که نیاز به تعمیر دار آن را در جعبه ای بگذارید و برای تعمیرش اقدام کنید و آن را به وقت دیگری موکول نکنید.

 

گردگیری

بهتر است یک روز در میان تمام میزها و سطوح خانه را گردگیری کنید. حداقل ماهی یکبار کتاب های کتابخانه را گردگیری نمایید. بهتر است آخر هر فصل پرده ها و کوسن های مبل شسته شوند تا گرد و غبار زدوده شود. ملحفه ها و حوله ها را ماهی دو بار بشویید و اگر رنگ و رویشان رفته است آن ها را دور بیندازید.

 

داروها

بهتر است گاه گاهی تاریخ داروها را چک کنید و اگر دارویی اضافی است آن را دور بیندازید.

 

مرتب کردن وسایل

بهتر است پایان هر فصل وسایل و لباس های مرتبط با آن فصل را جمع آوری نمایید و در فصل مناسب دوباره آن ها را در کمد بچینید.

 

مرتب کردن کفش ها

کفش ها را نیز مانند لباس ها در فصل مناسب خود در کمد بگذارید به عنوان مثال چکمه ها را زمانی که زمستان تمام شد در جای دیگر بگذارید تا زمان مناسب دوباره در کمد بچینید. کفش های تعمیراتی را حتما فورا تعمیر کنید.

 

نظافت سرویس بهداشتی

اگر حمام یا دستشویی پاگرد دارد حتما آن را به موقع بشویید. طبقات و کمدهای آن جا را به موقع مرتب نمایید.

 

جارو زدن زیر اسباب خانه

بهتر است گاهی زیر یخچال، مبل، ویترین و مابقی اسباب را به خوبی تمیز کنید.

 

اتو کردن

بهتر است فورا بعد از شستن لباس ها، آن هایی که نیاز به اتو کشیدن دارند را اتو کنید و نگذارید در کمد جمع شوند.

 

در اینجا خواندیم که چگونه خانه تمیز و مرتب داشته باشیم .


منبع: بیاموزیم چگونه خانه تمیز و مرتب داشته باشیم


  • فرزانه موسوی
  • ۰
  • ۰
گل گاو زبان چیست و چه خواصی دارد؟

گل گاو زبان چیست و چه خواصی دارد؟

 

اکثر افراد تا حدودی با خواص گل گاو زبان و سنبل الطیب آشنا هستند. در این مطلب به بررسی این دو گیاه پر خاصیت و علت استفاده از خواص گل گاو زبان و سنبل الطیب به طور همزمان می پردازیم.

گل گاو زبان چیست ؟

گل گاو زبان گیاهی دارویی است که گفته می شود بومی اروپا است. برداشت این گیاه باید با دستکش انجام شود زیرا پرز هایی که روی آن وجود دارد می تواند حساسیت پوستی ایجاد کند. همچنین این گیاه برای زنان باردار ابداً گزینه ی مناسبی نیست.

شاید نام گل گاو زبان را به دلیل وجود پرز ها و زبری برگ های آن انتخاب کرده اند. دمنوش گل گاو زبان خاصیت سم زدایی از بدن دارد و برای درمان مشکلات تنفسی و سرفه نیز از آن استفاده می کنند.

گل گاو زبان خاصیت آرامبخشی نیز داشته و به خوبی ناراحتی های عصبی را درمان می کند و باعث تسکین التهابات پوستی می شود.

خواص سنبل الطیب چیست ؟

مهمترین ویژگی سنبل الطیب خاصیت آرامبخشی آن است که به طور ویژه به عنوان دمنوشی برای بهبود کیفیت خواب مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از پژوهش ها نشان داده اند که این گیاه مدت خواب را افزایش نمی دهد بلکه کیفیت خواب را بهبود می بخشد. البته در مصرف آن در کنار دارو های آرامبخش باید با احتیاط و با مشورت پزشک پیش رفت.

سنبل الطیب در درمان درد های میگرنی، تسکین انواع درد ها، کاهش استرس و اضطراب، درمان بی خوابی و سندروم پای بی قرار، کاهش درد های قاعدگی، بهبود سلامت قلب، بهبود مشکلات گوارشی و موارد بسیار دیگری تجویز می شود.

چرا گل گاو زبان و سنبل الطیب با هم

چرا سنبل الطیب و گل گاو زبان را در کنار هم توصیه می کنند ؟ گفته می شود که مصرف یک فنجان از دمنوش های گیاهی در روز برای افراد سالم مشکل ساز نیست. اما اگر میزان مصرف بالاتر از این مقدار باشد، می تواند عوارض جانبی را پر رنگ کند.

برای مثال یکی از عوارض مصرف بیش از اندازه گل گاو زبان، افزایش فشار خون است. سنبل الطیب می تواند در کنار گل گاو زبان مصرف شود و این عارضه را جبران کند. بهره گیری توامان خواص گل گاو زبان و سنبل الطیب مانع از بروز عوارض جانبی هر دو گردد.

فرآورده های دارویی

ترکیب دو گیاه سنبل الطیب و گل گاو زبان در کنار آنقدر مفید است که در فرآورده های دارویی استخراج شده از گیاهان نیز می تواند داروهایی که ترکیبی از این دو باشد را پیدا کرد. این دست از دارو ها به دلیل ویژگی آرامبخشی تجویز شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تعدیل خواص گل گاو زبان بهتر است از خواص گل گاو زبان و سنبل الطیب در کنار هم بهره مند شوید.

منبع: آشنایی با گیاه گل گاو زبان و خواص آن

  • فرزانه موسوی
  • ۰
  • ۰

راههای مراقبت از پوست دور چشم

راههای مراقبت از پوست دور چشم

آیا با راههای مراقبت از پوست دور چشم آشنا هستید؟ متاسفانه پوست دور چشم اولین جایی است که گذر عمر را نشان می دهد از سوی دیگر بسیار حساس است و نیاز به مراقبت و توجه دارد. آیا می دانید پوست این ناحیه چرا حساس تر است؟ پوست دور چشم نازک تر است لطیف تر از پوست سایر نقاط بدن است.

از آنجا که در طول روز چشم زیاد کار می کند برای پلک زدن و نشان دادن احساسات، این مسئله باعث می شود پوست اطراف چشم زودتر چروک شود. از سوی دیگر عوامل ژنتیکی، اشعه ها و سبک زندگی می تواند از عوامل دیگر آسیب پذیرتر شدن این ناحیه است.

 

مشکلات شایع پوست دور چشم

  • هاله سیاهی دور چشم
  • خط های زیر چشم
  • پف کردن پلک زیر چشم

مهم نیست چند سال دارید مهم این است که چشمانتان ارزش این را دارند که هر چه زودتر از آن ها و زیباییشان محافظت نمایید. در ادامه راهکارهای مفیدی برای مراقبت هر چه بیشتر از پوست اطراف چشم را شرح داده ایم.

 

مرطوب کنید

یکی از مهمترین کارهایی که برای مراقبت از پوست کرد این است که آن را مرطوب نگه دارید زیرا زمانی که پوست آبش را از سدت می دهد، چروکها خود را نشان می دهند. بعد از مدتی مرطوب کردن پوستتان، متوجه می شوید که چروکها کمتر شده اند. از آنجایی که مرطوب کننده ها روغن ندارند به صورت طبیعی پوست را از خشکی در می آورند. محصولات دورچشم حاوی موادی هستند که به کاهش چین و چروک کمک می کنند.

 

بهتر است که محصول دور چشم حاوی مواد زیر باشد:

  • ویتامین سی
  • ویتامین ای
  • چای سبز
  • ویتامین ب 3
  • کلاژن
  • سویا

 

آرام و صبور باشید

زمانی که می خواهید آرایش چشمانتان را پاک کنید از محصول مناسب آغشته به پنبه استفاده کنید و به آرامی آرایشتان را پاک کنید. از آنجایی که پوست دور چشم حساس است نباید این کار را محکم انجام دهید و مراقب باشید تا دستهایتان را زیاد روی پوست تکان ندهید.

 

نور خورشید

نور خورشید بسیار برای پوست صورتمان ضرر دارد. اگر دقت کرده باشید زمانی که در آفتاب هستید چشمها را تنگ می کنیم و از این عکس العمل دور آن چین و چروک می افتد به علاوه نور خورشید یکی از عوامل مهم سیاه شدن پوست زیر چشم و پلک است. بهتر است در آفتاب حتما از عینک آفتابی و محصول ضد آفتاب استفاده نمایید. معمولا برای پوست زیر چشم از کرم مخصوص استفاده نمایید.

 

چند راهکار مهم و ساده برای محافظت از پوست:

  • به اندازه و با کیفیت بخوابید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • ورزش کنید.
  • سیگار نکشید.
  • در مصرف چای زیاده روی نفرمایید.

در اینجا با راههای مراقبت از پوست دور چشم آشنا شدید.

منبع: راههای مراقبت از پوست دور چشم چیست ؟

  • فرزانه موسوی
  • ۰
  • ۰

خواص ماست یونانی


خواص ماست یونانی

در اینجا خواص ماست یونانی را برایتان آورده ایم. ماست یونانی یا ماست هم زده فقط یک ماست معمولی نیست. جالب است بدانید تولید آن با ماست های دیگر متفاوت و از سال 2008 تا 2013 فروش آن به چهار برابر افزایش یافته است. یکی از علت های خوشمزه تر بودن این ماست این است که در کارخانه تولید ماست یونانی یک مرحله اضافه تر از بقیه ماست هاست از این رو آب اضافه، لاکتوز و مواد معدنی ماست خارج می شود و ماست غلیظ و خامه ای درست می شود. به علاوه قند و شیرینی آن کمتر است و به علت اینکه حاوی کربوهیدرات بیشتر است کمی به ترشی می زند.

به دلیل اینکه ماست یونانی سرشار از مواد مغذی و مفید است برای سلامتی بدن فواید فراوانی دارد. بعد از تمرینات ورزشی ماست یونانی یکی از بهترین مواد خوراکی است که می توانید میل کنید و در عین حال سیر شوید.

 

ماست یونانی سرشار از مواد مغذی و مفید

این ماست حاوی پروتئین است. و نکته مهم اینکه افرادی که معده شان با لاکتوز سازگار نیست می توانند با خوردن این ماست هضم بسیار راحت تری داشته باشند. افراد گیاه خوار و یا افرادی که تمایل به خوردن گوشت ندارند می توانند از ماست یونانی برای دریافت پروتئین بهره مند شوند. خصوصا اضافه کردن مقداری دانه چیا فیبر و پروتئین موجود در ماست را افزایش می دهد.

 

قدرت و نقش پروتئین

همانطور که می دانید ماست از شیر، پروتئین بیشتری دارد و پروتئین برای بدن به شدت لازم و مفید است. برای سلامت استخوان ها، غضروف، پوست و مو، عضلات بدن به پروتئین نیاز دارد. علاوه بر این ها پروتئین به بدن ما انرژی می دهد و سیستم ایمنی و اعصاب بدن را تقویت می کند.

 

شادابی

از آنجایی که مسات یونانی حاوی پروبیوتیک است. سیستم ایمنی بدن و نیز معده را تقویت می کند. به علاوه برای افرادی که از اسهال و درد معده رنج می برند این مست معجزه می کند. برخی از محققان اذعان می کنند که پروبیوتیک می تواند باعث کاهش کار کرد هورمون های غم و افسردگی شوند.

 

کلسیم

ماست یونانی به میزان فراوانی کلسیم دارد که این ماده معدنی برای سلامت عضلات بدن و استخوان ها ضروری است. بدن به طور طبیعی قادر به ساخت کلسیم نیست بنابراین کودکانی که کمبود کلسیم دارند به خوبی رشد نمی کنند و افراد بزرگسال به پوکی استخوان مبتلا می شوند. برای سلامت استخوان هایتان حتما ماست میل کنید.

 

جذب پتاسیم

پتاسیم باعث کاهش فشار خون کمک می کند زیرا میزان سدیم بدن را متعادل می کند. ماست یونانی حاوی پتاسیم است. یکی دیگر از خواص ماست یونانی داشتن ویتامین ب 12 است که به خونسازی بدن کمک می کند.

 

با خواص ماست یونانی آشنا شدید.

منبع:     خواص ماست یونانی چیست ؟

  • فرزانه موسوی
  • ۰
  • ۰

چگونه کالری کمتری مصرف کنیم


چگونه کالری کمتری مصرف کنیم ؟

برای کاهش وزن لازم است که یاد بگیریم چگونه کالری کمتری مصرف کنیم . در ایننوشته با ما همراه باشید تا با راه های مختلفی برای کاهش مصرف کالری در رژیم غذایی آشنا شوید.

 

کالری مصرفی خود را محاسبه کنید

اولین کار برای کاهش مصرف کالری این است که متوجه باشیم اصلا در روز چه میزان کالری از طریق غذا ها دریافت می کنیم. نرم افزار های مختلفی برای محاسبه کالری قابل نصب روی گوشی های همراه وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

 

کمتر سس مصرف کنید

شاید تصور کنید مواد تشکیل دهنده ی سس کچاپ عمدتاً گوجه فرنگی است. اما باید بدانید که روغن زیادی در ساخت سس کچاپ به کار می رود که کاملاً چاق کننده است. سعی کنید به جای سس از چاشنی های بهتری مثل آبلیموی تازه مصرف کنید.

 

مراقب نوشیدنی ها باشید

تنها نوشیدنی های دارای قند نیستند که کالری دارند. حتی یک لیوان آب میوه طبیعی نیز کالری زیادی وارد بدن شما می کند. به همین دلیل بهتر است به جای آب میوه از خود میوه استفاده کنید.

 

شکر ممنوع

همراه چای و قهوه اصلا شکر مصرف نکنید. این دو نوشیدنی به تنهایی می توانند به اندازه ی دلخواه روزانه مصرف شوند. اما اگر به آن ها شکر اضافه کنید باید مراقب کالری ورودی به بدن خود باشید.

 

نه به غذای بیرون

اگر بتوانید همیشه خودتان آشپزی کنید، می توانید به خوبی کالری مصرف شده در غذا را کم کنید. برای مثال از روغم کمتری استفاده کنید. اما با مصرف غذای رستوران عملاً شما اختیاری در کم کردن کالری ندارید و تنها می توانید کمتر غذا بخورید.

 

از بشقاب کوچکتر استفاده کنید

ظروف کوچک تر باعث می شوند شما غذای کمتری برای خود بریزید و به همین ترتیب کمتر کالری مصرف کنید.

 

وعده های غذایی پر از سبزیجات

سبزیجاتی مثل کاهو را به وفور در وعده های غذایی خود جای دهید. توصیه می شود یک ظرف سالاد بدون سس و با آب لیموی تازه قبل از غذا میل کنید تا به شما احساس سیری بیشتری بدهد.

 

آهسته غذا بخورید

احتمالاً با این مورد از قبل آشنایی داشته اید. آهسته غذا خوردن سبب می شود بدن زود تر احساس سیری کند و همین کمک می کند که کمتر غذا بخورید.

 

با دست دیگر غذا بخورید

اگر راست دست هستید با دست چپ و اگر چپ دست هستید، با دست راست خود غذا بخورید. این کار باعث می شود نا خود آگاه زمان بیشتری را برای غذا خوردن صرف کنید و زود تر سیر شوید.

 

ریزه خواری ممنوع

ابداً قبل از غذای اصلی ناخونک نزنید و ریزه خواری نکنید.

اگر به دنبال این هستید که چگونه کالری کمتری مصرف کنیم ، حتما به پیشنهادات بالا فکر کنید.

منبع: آیا می دانید چگونه کالری کمتری مصرف کنیم ؟

  • فرزانه موسوی
  • ۰
  • ۰
جفت روحی
جفت روحی

نشانه های جفت روحی یا نیمه گمشده ( twin flames )

جفت روحی یا نیمه گمشده کیست؟ آیا تا به حال شنیده اید که هر انسانی جفت روحی دارد که در کنار او می تواند بهترین زندگی را تجربه کند و رسالت خود را در این دنیا به نحو احسن به ثمر برساند. اگر شخصی جفت روحی شما باشد، شما قطعا چنین نشانه هایی را در وی خواهید یافت :

1

  • ممکن است به صورت شهودی حس کنید که شخص دیگر چه کاری می کند، چه احساسی دارد و یا به چه چیزی فکر می کند. به علاوه شما متوجه می شوید که این احساس متقابل است و آن ها نیز همانند شما حس می کنند.

2

  • علایق، ارزش ها، سرگرمی ها، اولویت های مشابهی دارید. برای مثال جفت روحی شما می تواند کتاب های زیادی داشته باشد که به سبک مورد علاقه شما نزدیک باشد.

3

  • اغلب می توانید افکار و احساس های مشابهی را همزمان با یکدیگر تجربه کنید، حتی اگر در مکان های متفاوتی باشید. حتی ممکن است زمانی که با یکدیگر در ارتباط هستید هم زمان، با هم عباراتی مشابه بگویید.

4

  • احساس فیزیکی قوی و نزدیکی زیادی را به همدیگر احساس می کنید، چه در یک رابطه رومانتیک باشید چه در یک رابطه افلاطونی.

5

  • رویاهای یکسانی را شب ها دنبال می کنید و یا ممکن است خواب هایی ببینید که با همدیگر هم پوشانی داشته باشند ولی پیام اصلی و احساس یکسانی را در شما ایجاد کنند.

6

  • به نظر میرسد شما می توانید بدون صحبت کردن با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. حتی یک نگاه ساده کافیست تا متوجه شوید جفت روحی شما نسبت به آنچه اطراف شما اتفاق می افتد، چه فکر هایی می کند.

7

  • شما به راحتی می توانید بخش های پیچیده و پنهان یکدیگر را درک کنید و بفهمید. این مسئله در عین حال که ممکن است آزار دهنده به نظر برسد می تواند آرامش بخش نیز باشد.

8

  • احتمالا شاهد ضعف ها و آسیب پذیری های مشابهی در جفت روحی خود خواهید بود. ممکن است برخی از نقض های رفتاری قدیمی خود را در او ببینید و یا برخی از مشکلات فعلی شما در حضور جفت روحیتان پررنگ تر از قبل به نظر برسد.

9

  • زمانی که با جفت روحی خود ارتباط برقرار میکنید از اینکه خود واقعی تان باشید واهمه ای ندارید و احساس راحتی و امنیت خواهید کرد. برای مثال، حتی اگر شما معمولا شخصی خجالتی هستید، در حضور جفت روحی خود به راحتی احساس میکنید میتوانید خودتان باشید بدون آن که خجالت زده شوید.

بنا بر این اگر ویژگی های گفته شده را در شخص مقابل خود می بینید مطمئن باشید انسان خوش شانسی هستید که می توانید در مسیر زندگی تان با جفت روحی یا نیمه گمشده خود همراه شوید و این گونه آرامش روحی داشته باشید.

منبع: جفت روحی یا نیمه گمشده کیست ؟

  • فرزانه موسوی
  • ۰
  • ۰

خواص چای سیاه چیست ؟

چای سیاه نام یک نوشیدنی است که از گیاهی به نام کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) به دست می‌آید. لفظ چای کلمه‌ای چینی بوده که در قدیم در چین و شمال هند به کار برده می‌شد و ما دقیقاً همان کلمه را به زبان فارسی وارد کرده‌ایم. بوته چای برای اولین بار در چین و در حدود پنج هزار سال پیش شناخته شد که به‌تدریج علاوه بر دارا بودن خاصیت درمانی، برای مصرف رنگ‌آمیزی نیز به کار رفت. چای که در چین به‌صورت خودرو و طبیعی یافت می‌شود، بعد از مدتی به‌عنوان دم‌کرده، مفرح و بازآورنده سلامتی برای بدن به دربار پادشاهان راه یافت و حتی تا اواخر قرن گذشته، چای سیاه و چای سبز از نوشیدنی‌های تجملی و گران‌قیمت بوده‌است.

تفاوت بین چای سیاه و چای سبز

مردمان کشورهای شرق آسیا به خوردن چای سبز علاقه دارند. آن‌ها بر این باورند که چای سبز خاصیت دارویی داشته و باید در طول روز چندین فنجان از دم‌کرده چای سبز بنوشند. در طرف دیگر، مردمان غرب آسیا و خاورمیانه به چای سیاه علاقه دارند. این دو چای از برگ بوته‌ای که نام علمی آن کاملیا (Camellia sinensis) است تهیه می‌شود و تنها در نحوه تولید چای سبز و چای سیاه باهم تفاوت دارند. تفاوت چای سبز و چای سیاه فقط در نحوه اکسیداسیون است که در این فرایند برگ چای با جذب اکسیژن، اکسیدشده و به چای سیاه تبدیل می‌شود. در فرایند تولید چای سبز، برگ چای اکسید نشده و سبز بودن خود را حفظ می‌کند. همین اکسیداسیون باعث به وجود آوردن تفاوت‌های بسیاری در طعم، رنگ و خواصی دارویی چای شده‌است. وقتی‌که برگ چای عملیات اکسیداسیون را انجام می‌دهد، میزان کافئین آن افزایش می‌یابد و این عامل باعث می‌شود تا افراد با خورد چای سیاه به آرامش برسند. از طرفی دیگر چای سبز آنتی‌اکسیدان خود را حفظ می‌کند و از این طریق می‌تواند از بیماری‌های خاصی جلوگیری کند، همچنین شواهدی وجود دارد که چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد که این امر باعث می‌شود که وزن فرد کاهش یابد.

چای سیاه نیوشا یک چای سیاه معمولی نیست. چای سیاه جزء جدا نشدنی زندگی روزمره ی مردم ایران است. در مورد خواص و مضرات چای سیاه نظرات مختلفی وجود داردشرکت نیوشا با ترکیب دمنوش های مختلف با چای سیاه علاوه بر ایجاد طعم بسیار خوب، خواص چای سیاه را نیز بهبود بخشیده است. گفته می شود چای سیاه دارای طبعی سرد است و در تهیه دمنوش های چای سیاه نیوشا تلاش شده است که با افزودن گیاهان یا میوه های طبع گرم به چای سیاه طبع چای معتدل شود.
خواص چای سیاه چیست ؟
مصرف روزانه چای سیاه می تواند از خطر حملات قلبی و مغزی بکاهد. چای در دنیا دومین نوشیدنی پر مصرف محسوب می شود و خواص متعددی برای آن ذکر شده است. در واقع چای سبزی که برگ هایش را تخمیر کنند به چای سیاه مبدل می گردد. این کار سبب می شود تا طعم و رنگ متفاوتی به خود بگیرد. برگ چای دارای املاح معدنی فراوان از جمله کلسیم، منیزیم، سدیم و همچنین پتاسیم، فلاوونوئید، تئوفیلین، ویتامین، تانن و … است. برای خرید انواع چای سیاه کیسه ای نیوشا لطفا چای های سیاه مورد علاقه خود را انتخاب کنید و یا از مشاوران خرید ما کمک بگیرید

منبع: خواص چای سیاه چیست ؟

  • فرزانه موسوی
  • ۰
  • ۰

چای سبز نیوشا

چای سبز از برگ چای ساخته شده استمصرف چای سبز از مصرف بیش از 3000 سال پیش در جنوب غربی چین آغاز می شودبه احتمال زیاد، برای جویدن و خوردن برای اولین بار استفاده شده است و به تدریج شروع به استفاده از آن به عنوان یک دارو و نوشیدنی می شودبا این حال، چای سبز روش پیشگیری از اکسیداسیون را به قرن هشتم بازمیگرداند.

ترویج از دست دادن وزن

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی چینی نشان می دهد که نوشیدن چای سبز و عصاره آن پس از خوردن غذا باعث کاهش وزن می شود زیرا باعث تولید حرارت و اکسیداسیون چربی می شوددر مطالعهی انسانی، 6 مرد 300 گرم EGCG به مدت 2 روز دریافت کردندبر اساس نتایج، EGCG برای افزایش اکسیداسیون چربی، با اثرات ضد چاقی نشان داده شد.

در یکی دیگر از مطالعات منتشر شده در مجله فوق، نشان داده شده است که Catechin (یک نوع پلی فنول) در چای سبز مخصوصا EGCG دارای اثر ضد چاقی است که باعث کاهش وزن فرد می شودنتایج نشان می دهد که چای سبز باعث افزایش حرارت بدن و همچنین اکسیداسیون چربی می شوداین polyphenol چای سبز است که بدن افزایش حرارت بدن، افزایش متابولیسم سلول های چربی.

تنظیم سطح کلسترول خون

چای سبز کلسترول را کاهش می دهد بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم تغذیه و محیط زیستاین مطالعه توسط 240 محقق آمریکایی و چینی 240 مرد و زن (با میانگین سنی 55 سال) صورت گرفته است که نشان می دهد چای سبز کلسترول LDL را تا 12 هفته کاهش می دهد.

مطالعه دیگری به این نتیجه رسیده است که چای سبز کلسترول را کاهش می دهد در حالی که HDL را افزایش می دهدپلی فنول در جذب چای سبز کلسترول در روده، کاهش کلسترول در بدناین میزان کلسترول خون را در افراد سیگاری به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

طبق گفته Okuda و همکاران، تانن های چای سبز از خون سرم خون کلسترول جلوگیری می کنندنتایج نشان داد که کاتچین غلظت کلسترول خون را کاهش می دهد در حالیکه میزان کلسترول را کاهش می دهد و اسیدهای صفراوی را کاهش می دهد و متابولیسم کلسترول endogally را تغییر می دهد.

چای سبز نیوشا

چای سبز نیوشا از جمله بهترین و با کیفیت ترین انواع چای سبز در ایران استچای نیوشا در مزرعه چای نیوشا در شمال کشور کشت و با روش های مدرن و بدون آلودگی برداشت و فرآوری می شود. چای های سبز نیوشا به دو صورت خالص و مخلوط قابل عرضه هستند

منبع:چای سبز نیوشا 


  • فرزانه موسوی