مطالب عمومی

  • ۰
  • ۰

چگونه کالری کمتری مصرف کنیم


چگونه کالری کمتری مصرف کنیم ؟

برای کاهش وزن لازم است که یاد بگیریم چگونه کالری کمتری مصرف کنیم . در ایننوشته با ما همراه باشید تا با راه های مختلفی برای کاهش مصرف کالری در رژیم غذایی آشنا شوید.

 

کالری مصرفی خود را محاسبه کنید

اولین کار برای کاهش مصرف کالری این است که متوجه باشیم اصلا در روز چه میزان کالری از طریق غذا ها دریافت می کنیم. نرم افزار های مختلفی برای محاسبه کالری قابل نصب روی گوشی های همراه وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

 

کمتر سس مصرف کنید

شاید تصور کنید مواد تشکیل دهنده ی سس کچاپ عمدتاً گوجه فرنگی است. اما باید بدانید که روغن زیادی در ساخت سس کچاپ به کار می رود که کاملاً چاق کننده است. سعی کنید به جای سس از چاشنی های بهتری مثل آبلیموی تازه مصرف کنید.

 

مراقب نوشیدنی ها باشید

تنها نوشیدنی های دارای قند نیستند که کالری دارند. حتی یک لیوان آب میوه طبیعی نیز کالری زیادی وارد بدن شما می کند. به همین دلیل بهتر است به جای آب میوه از خود میوه استفاده کنید.

 

شکر ممنوع

همراه چای و قهوه اصلا شکر مصرف نکنید. این دو نوشیدنی به تنهایی می توانند به اندازه ی دلخواه روزانه مصرف شوند. اما اگر به آن ها شکر اضافه کنید باید مراقب کالری ورودی به بدن خود باشید.

 

نه به غذای بیرون

اگر بتوانید همیشه خودتان آشپزی کنید، می توانید به خوبی کالری مصرف شده در غذا را کم کنید. برای مثال از روغم کمتری استفاده کنید. اما با مصرف غذای رستوران عملاً شما اختیاری در کم کردن کالری ندارید و تنها می توانید کمتر غذا بخورید.

 

از بشقاب کوچکتر استفاده کنید

ظروف کوچک تر باعث می شوند شما غذای کمتری برای خود بریزید و به همین ترتیب کمتر کالری مصرف کنید.

 

وعده های غذایی پر از سبزیجات

سبزیجاتی مثل کاهو را به وفور در وعده های غذایی خود جای دهید. توصیه می شود یک ظرف سالاد بدون سس و با آب لیموی تازه قبل از غذا میل کنید تا به شما احساس سیری بیشتری بدهد.

 

آهسته غذا بخورید

احتمالاً با این مورد از قبل آشنایی داشته اید. آهسته غذا خوردن سبب می شود بدن زود تر احساس سیری کند و همین کمک می کند که کمتر غذا بخورید.

 

با دست دیگر غذا بخورید

اگر راست دست هستید با دست چپ و اگر چپ دست هستید، با دست راست خود غذا بخورید. این کار باعث می شود نا خود آگاه زمان بیشتری را برای غذا خوردن صرف کنید و زود تر سیر شوید.

 

ریزه خواری ممنوع

ابداً قبل از غذای اصلی ناخونک نزنید و ریزه خواری نکنید.

اگر به دنبال این هستید که چگونه کالری کمتری مصرف کنیم ، حتما به پیشنهادات بالا فکر کنید.

منبع: آیا می دانید چگونه کالری کمتری مصرف کنیم ؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی