مطالب عمومی

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برند های سمعک

کلینیک سمعک شنوایی قلهک با داشتن نمایندگی انواع برندهای سمعک و ارائه تجهیزات و لوازم جانبی انواع سمعک با برندهای روز دنیا و با قیمت و شرایط پرداخت مناسب تمای نیاز های مشتریان خود را بطرف و برای کسب رضایت مشتریان کوشا می باشد. در قسمت ذیل تمای برندهای موجود در سمعک قلهک با انواع مدل های برندها موجود است و شما میتوانید سمعک خود را انتخاب و خریداری کنید و یا با مشاوره خرید سمعک مناسب برای سن ، شغل و … با مناسب ترین هزینه بهترین برند سمعک را انتخاب و خریداری فرمایید.

 

سمعک فوناک (Phonak)

سمعک فوناک در سال 1947 در کشور سوئیس تاسیس شده است.سمعک های برند فوناک یکی از بهترین و کاربردی ترین سمعک در جهان است، بهره گیری و استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا از مهم ترین ویژگی های سمعک فوناک است. این برند جز معدود برندهای جهان است که تکنولوژی محصولات آن لحظه به لحظه در حال پیشرفت و در دسترس کاربران است.

مشهورترین سمعک کوپانی فوناک سمعک نایدا است که برای کودکان استفاده می شود. با توجه به تکنولوژی پیچیده برند فوناک، اقدام به تولید انواع سمعک نامرئی ، سمعک داخل گوشی و سمعک پشت گوشی کرده است.


سمعک زیمنس (siemens)

شرکت زیمنس قدیمی ترین شرکت تولید سمعک است و یک برند آلمانی می باشد، سمعک زیمنس دارای تاریخچه 130سال است. این سمعک از دو ویژگی فوق العاده برخودار است: اولین ویژگی پایبندی شدید به تعهدات و تلاش صادقانه برای بهبود سطح شنوایی است، دومین ویژگی سمعک زیمنس استفاده از تکنولوژی روز دنیا که هر سال کیفیت محصول خودش را بالا می برد. اولین سمعک جیبی دنیا به نام فونوفور الفا توسط سمعک زیمنس وارد بازار شد. سمعک زیمنس طیف گسترده ایی از سمعک های جدید با قابلیت پوشش دهی با توجه به نیاز هر فرد ارائه کرده است.

شما می توانید مجموعه ایی متنوع از انواع مدل های سمعک زیمنس را با عملکردهای متفاوت از جمله سمعک های پنهان داخل گوشی گرفته تا سمعک های پر قدرت پشت گوشی و یا سمعک های چندمنظوره RIC را در این طیف مشاهده کنید و بر حسب نیاز خود از آنها بهره ببرید.


سمعک اتیکن (Oticon)

سمعک اتیکن در سال 1904 در دانمارک تاسیس شده است. کمپانی اتیکن یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های تولید کننده در جهان به شمار می آیید و در زمینه تحقیقات شنوایی بسیار فعال است. این شرکت متعهد به ارائه بالاترین استاندارهای حرفه ایی و بالاترین میزان کیفیت سمعک های موجود در دنیاست.

یکی از زیر شاخه های کمپانی اتیکن، اتیکن مدیکال است که در سال 2009 تاسیس شده است و هدف اصلی اتیکن مدیکال کمک به افراد کم شنوایی است که نمی توانند با سمعک های مرسوم درمان شوند.

سمعک اتیکن بیشتر از قیمت به نیاز بیمار توجه دارد.


سمعک ویدکس (widex)

سمعک ویدکس با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه طراحی و تولید جدیدترین سمعک های دیجیتال بوده است. و امروزه با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا گامی جدید در عرصه تولید سمعک های هوشمند برداشته است و با ارائه محصولات جدید از جمله سمعک وایرلس یکی از مطرح ترین برندهای سمعک حضور داشته است.


سمعک استارکی (Starkey)

سمعک استارکی یک برند آمریکایی است. در سال 1973 استارکی اولین سمعک سفارشی خود به نام CE1 را به بازار عرضه کرد.

برند استارکی دارای انواع سمعک های داخل گوشی و پشت گوشی می باشد. سمعک هوشمند ضد آب و نامرئی از محبوب ترین سمعک های استارکی می باشد.این نوع سمعک ها به دلیل کوچکی زیاد نمی توان مدارهای اضافی جهت قابلیت بی سیم در آن ها ایجاد نمود.


سمعک یونیترون (Unitron)

سمعک یونیترون یک برند کانادایی است. این برند از زیر شاخه های کمپانی سونوا است. سمعک یونیترون یکی از تولید کنندگانی است که سریعترین رشد و کسب موفقیت را در میان برندهای مختلف سمعک داشته است.

سمعک یونیترون تاریخچه ای طولانی در زمینه نوآوری در تکنولوژی دارد. به همین دلیل است که یکی از موفق ترین و پیشرفته ترین تولید کنندگان سمعک در دنیا است.طول عمر بالا، خدمات شایسته، کیفیت صدای خوب، قیمت مناسب و…از جمله دلایل گرایش بیماران به سمعک یونیترون است.یونیترون در سال 2014 ، 2015 جایزه ی خوش طرح ترین تولیدات شنوایی را به خود اختصاص داده است و مجموعه ای از زیباترین سمعک ها، از جمله سمعک نامرئی داخل گوشی و پشت گوشی را در اختیار دارد.


سمعک ریساند (ReSound)

شرکت ریساند یک شرکت دانمارکی است و سابقه‌‌ای طولانی در زمینه‌ی کمک به بازیابی شنوایی افراد دارد. ریساند انواع گوناگونی از جدیدترین تکنولوژی‌ها را در اختیار دارد که سبب برتری دستگاه‌های طراحی شده توسط این شرکت می‌شوند. سیستم پردازش صوت ریساند صداها را به بهترین و شفاف‌ترین صورت ممکن منتقل می‌کند و با شبیه‌سازی عملکرد گوش واقعی ، درک بسیار خوبی از صحبت افراد را به ارمغان می‌آورد. این شرکت به واسطه‌ی تحقیقات گسترده‌ای که انجام داد، موفق به دستیابی به سیستم متعادل و پایداری برای انتفال و تحلیل صوت گردید که عملکرد گوش طبیعی را تا حد قابل توجهی شبیه سازی می‌کند. تمام سمعک های ریساند به صورت ضد آب می باشند به دلیل استفاده از تکنولوژی نانو در بخش های داخلی(میکرفون،رسیور و برد سمعک) و خارجی(پوسته سمعک) نسبت به آب مقاوم هستند.


سمعک برنافن (bernafon)

برنافون یکی از برترین کمپانی های سازنده سمعک در سوییس است و از پیشتازان موفق صنعت لوازم شنوایی به حساب می آید. این کمپانی برای پردازش صوت بهتر تکنولوژی به نام چنل‌فری (ChannelFree) را ابداع کرده است. و این سیستم امروزه به نام سمعک برنافون به بازار عرضه میشود. برنافون برای تمامی انواع و سطوح آسیب‌های شنوایی محصولات خود را طراحی و عرضه می‌کند. این محدوده شامل سمعک‌های پشت گوشی ، داخل مجرای شنوایی ، کاملا داخل مجرای شنوایی و مدل گیرنده داخل گوش می‌شود. سمعک‌های برنافون همچنین از نظر تکنولوژی شامل محصولاتی بسیار با کیفیت تا محصولاتی اقتصادی‌ تر و به صرفه ‌تر می‌شوند.


سمعک پرسنا مدیکال (Personal Medical)

قدیمی ترین تولید کننده سیستم های شنوایی و سمعک در امریکا و دارای بزرگترین آزمایشگاه تولید سمعک (hearing aid Laboratory) در این کشور می باشد.

همکاری پرسنا مدیکال با کمپانی های به نام دنیا از جمله SpeechPro (تولید کننده اولین سیستم فیتینگ اتوماتیک) و کمپانی Vcom (تولید کننده اولین سیستم های شناسایی صدا در جهان ) ، باعث ارائه محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی توسط این مجموعه گردیده است. طیف وسیع محصولات پرسنا شامل انواع سمعک های پشت گوشی و داخل گوشی می گردد، توانایی این شرکت برای تمامی بیماران کم شنوا و ناشنوا است.


سمعک اینترتون (Interton)

کمپانی سمعک اینترتون در آلمان با هدف تولید سیستم های کمک شنوایی و سمعک جهت افزایش درک گفتار در حضور نویز و راحتی استفاده با پایین ترین قیمت در اشکال پشت گوشی و داخل گوشی شروع به کار کرده و هم اکنون محصولات این کمپانی در بیش از چندین کشور جهان از جمله ایران ارائه می گردد. کمپانی سمعک اینترتون با مشارکت کمپانی GN در راستای تحقق اهداف خود از تکنولوژی CORE آنها بهره مند می شود تا بتواند خواسته افراد کم شنوا را که درک گفتار در محیطهای شلوغ می باشد، به طور مطلوب فراهم کند

منبع: برند های سمعک


  • فرزانه موسوی
  • ۰
  • ۰

راههای رفع کبودی

راههای رفع کبودی

در این نوشته راههای رفع کبودی و همچنین علل ایجاد آن را خواهید خواند. اکثر افراد زمانی که قسمتی از بدنشان کبود می شود احساس ناخوشایندی دارند. خواه این کبودی روی صورت باشد خواه روی زانو و یا قسمت های دیگر بدن. در بیشتر موارد این کبودی ها مسئله مهمی نیستند اما افراد مایلند تا زودتر پوست بدن به حالت اولیه خود بازگردد.

 

علت کبودی

غالبا کبودیها بر اثر جراحت یا پاره شدن رگهای خونی در زیر پوست بوجود می آید. خون از رگها بیرون می ریزد و باعث تغییر رنگ پوست و درد در آن ناحیه می شود. گاهی هم این تیرگی ها به دلیل کمبود مواد مغذی بدن است. جالب است بدانید بدن خانم ها زودتر از آقایان دچار کبودی می شود. البته راههای درمانی ساده و آسانی برای رفع آن وجود دارد.

 

کبودی چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم این اتفاق زمانی می افتد که در قسمتی از بدن رگی پاره شود و چون خون نمی تواند جایی برود زیر همان قسمت جمع می شود در نتیجه باعث احساس درد و تیرگی در آن ناحیه می شود. معمولا این اتفاق زمانی می افتد که ضربه محکمی به بدن وارد شود.

 

مراحل تغییر رنگ

مرحله اول:  بلافاصله بعد از جراحت پوست قرمز است زیرا خون تازه با اکسیژن در زیر پوست جمع شده است.

مرحله دوم:  پس از یک تا دو روز شروع به تغییر رنگ می کند و بنفش و سیاه می شود.

مرحله سوم: پس از پنج تا ده روز محل تیره شده زرد یا سبز متمایل به زرد می شود.

مرحله آخر: بین ده تا چهارده روز زرد یا قهوه ای روشن باقی می ماند.

 

چه مقدار زمان لازم است تا کبودی از بین برود؟

به طور میانگین حدود دو الی سه هفته زمان لازم است تا کبودیها بدون درمان خاصی از بین بروند البته گاهی هم ماه ها طول می کشد. با چند راهکار ساده این زمان به حداقل می رسد.

 

 گرم و سرد کردن

بهتر است در بیست و چهار ساعت اول ناحیه را پد یخ بگذارید به این صورت که حوله نازکی را دور پد یخ بپیچید و روی محل کبودی بگذارید.این کار حتی باعث تسکین درد می شود. روز بعد یا دو روز بعد می توانید کمپرس با حوله کمپرس گرم کنید.

 

ببندید

با بستن پارچه به دور آن ناحیه می توانید مانع رسیدن خون بیشتر شوید.

 

برخی مواد غذایی

سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج, کلم بروکلی حاوی ویتامین کا هستند که مانع لخته شدن خون می شوند. همچنین مرکبات به دلیل داشتن ویتامین سی و روی باعث بهبود زخم می شوند. به علاوه خوردن غذاهای حاوی پروتئین مانند گوشت توصیه می شود.

 

خمیر دندان

یکی دیگر از راههای رفع کبودی مالیدن خمیردندان به آن قسمت است.

منبع: راههای رفع کبودی چیست ؟

  • فرزانه موسوی
  • ۰
  • ۰

سمعک

سمعک چیست ؟

سمعکها اصواتی را که وارد گوش می شوند را دریافت می کنند و آنها را مطابق با میزان و نوع افت شنوایی فرد پردازش کرده و سپس صدای پردازش شده و تقویت شده را به داخل گوش هدایت می کنند. تمامی این مراحل بطور آنی انجام می گیرد.سمعکها در دو نوع دیجیتال و آنالوگ تولید می شوند.
سمعکهای آنالوگ صدای دریافتی را تبدیل به سیگنالهای الکتریکی می کنند و سپس این سیگنالهای الکتریکی را تقویت کرده و به داخل گوش هدایت می کنند. امروزه از این نوع سمعک ها کمتر استفاده می شود.بعضی از سمعکهای آنالوگ، قابلیت تشخیص صدای قوی از ضعیف را دارند. در نتیجه صداهای ضعیف را تقویت کرده ولی صداهای قوی را بدون تقویت وارد گوش می کنند. به این ویژگی اصطلاحا کنترل اتوماتیک بهره یا Automatic Gain Control – AGC گفته می شود.
سمعک های دیجیتال بسیار پیشرفته تر از سمعکهای آنالوگ هستند. در سمعک های دیجیتال از پردازشگرهای سیلیکونی برای پردازش صدا های دریافتی استفاده می شود. سیگنالهای صوتی پردازش شده به اصوات شنیداری تبدیل شده و در سطوح مناسبی از صدا وارد گوش می شود.قدرت پردازشی در این نوع سمعکها به گونه ای است که بطور هوشمند می توانند تصمیم بگیرند که چه صداهایی نیاز به تقویت داشته و چه صداهایی نیاز به کاهش دارد مثلا نویزهای محیطی و آلودگیهای صوتی می توانند براحتی فیلتر شوند. این قابلیت، به فرد استفاده کننده از سمعک این امکان را می دهد که اصوات مشابه را بطور واضح از هم تشخیص دهد و بشنود.

اجزای سمعک

طراحی بسیار ظریف : در طراحی سمعک های جدید بیشتر سعی می شود سایز سمعک کوچکتر و دید آن کمتر شود. طراحی بسیار ظریف سمعک باعث شده که از بیرون سمعک هیچ دیدی نداشته باشد.

محافظ گوش :  برای محافظت از ورود صدای بلند به گوش در محیطی پر سر و صدا وسیله ای روی گوش قرار می گیرد که محافظ گوش نامیده می شود. از نظر شکل ظاهری چند گونه دارد می تواند به صورت قالبی باشد که حفره بیرونی لاله گوش را پر کند یا بصورت هدفون روی گوش قرار گیرد.

دکمه فشاری : بر روی اغلب سمعک های پشت گوش دکمه فشاری قرار دارد که این دکمه برای تغییر برنامه سمعک طراحی شده است.

کنترل از راه دور :  کنترل سمعک مثل کنترل تماس وسایل صوتی و تصویری دیگر برای ایجاد تغییرات در خروجی سمعک می باشد با کنترل سمعک می توان شدت ورودی، برنامه ها، جهت داری میکروفن با حتی بمی، زیری صدا را تغییر داد.

دریافت کننده :  بعد از پردازش و تقویت سیگنال‌های الکتریکی، این سیگنال‌ها به وسیلهٔ بلندگوی سمعک یا رسیور آن دوباره به امواج صوتی تبدیل و به گوش استفاده کننده ارایه می گردد.

میکروفن مستقیم :  کار میکروفون سمعک دریافت امواج صوتی و تبدیل آنها به سیگنال‌های الکتریکی است.

باطری : برای اینکه سمعک کار کند نیاز به یک تأمین کننده انرژی دارد که این انرژی از باطری سمعک تأمین می گردد باطری ها به دو صورت: باطری شارژی و باطری تعویضی و معمولی می باشد.

انواع سمعک

پزشکان انواع سمعک را به سه دسته تقسیم میکنند حالت اول از لحاظ تکنولوژی که خود به 5 زیر مجموعه تقسیم میشود سمعک آنالوگ، سمعک با قابلیت برنامه ریزی، سمعک دیجیتال، سمعک های هوشمند، سمعک هوشمند وایرلس یا بدون سیم  حالت دوم بر اساس برندهای سمعک که برندهایی سمعک مانند سمعک زیمنس ، سمعک فوناک ، سمعک ویدکس ، سمعک اتیکن ، سمعک یونیترون ، سمعک استارکی ،سمعک برنافن ، سمعک اینترتون ، سمعک ریساند ، محافظ گوش پرسنامدیکال می باشد و حالت سوم بر اساس ظاهر تقسیم میشود که در مطلب زیر توضیحات لازم قرار گرفته است.

منبع: سمعک

  • فرزانه موسوی
  • ۰
  • ۰

حرکت تراپی چیست ؟

حقیقت است که تحرک داشتن برای بدن و ذهن مفید می ‌باشد و پویا بودن در احساسات و ذهنفواید  بسیار دارد .

با توجه به تحرکی که بدن دارد , آندروفین در بدن ترشح می‌شود و این ماده باعث می‌شود که افراد نسبت به خودشان احساس بهتری داشته باشند و همین موجب می‌شود که تمرکز شان افزایش یابد ,  خواب بهتری داشته باشند,  پر انرژی تر شوند . بدن را از خشکی درآورند و انعطاف بیشتری را به آن ببخشد ؛

در واقع هم ذهن و هم فیزیک انسان را منعطف‌ تر می کند . در این صورت انسان با چالش‌هایی که در زندگی اش رخ می‌دهد, راحت‌ تر کنار و روبه‌رو می‌شود .

داشتن حرکات و تمارین یکپارچه,

یکی از بزرگترین سرمایه هایی است که در بهبود افکار, بدن و روح کمک به سزایی می کند؛ از روش هایی که می توان تحرک و پویایی منظمی داشت رقص می باشد , همچنین این باعث می‌شود که اختلالاتی که در خوردن که برخی از افراد به آن دچار هستند برطرف شود و بدن بتواند به خوبی مواد غذایی را سامان دهی و برای سالم ماندن بدن تلاش بیشتری کند .

برخی ها بر اساس فشارهای عصبی موجود یا استرس یا عوامل دیگر ؛ پر اشتها یا بالعکس کم اشتها می گردند , پویا بودن و ورزش این مشکل را رفع می کند .

این درمان را به نام‌ های رقص تراپی, حرکت تراپی و ورزش تراپی نیز می‌شناسند ,به آن روان درمانی حرکت نیز گفته می شود .

استفاده درست از حرکاتی که بدن توانایی انجام آن ها را دارند برای حمایت از هوش,  احساس و راه اندازی موتور بدن انجام می شود. شکلی از یک معالجه که به دنبال همبستگی بین حرکت و احساس صورت می‌ گیرد .

چه نوع ورزشی برای این درمان احتیاج است ؟

افراد می‌ توانند هر حرکت یا ورزشی را که باعث خوشنودی آنان می شود انجام دهند,  اما نکته مهمی که در این بین وجود دارد؛ برنامه ریزی در انجام این تمارین می ‌باشد.

ورزش ها می توانند بسیار پرتحرک مثل زومبا باشند و  یا بسیار آرام مثل یوگا و حرکات کششی , مقصود از این نوع معالجه کسب کردن هماهنگی و ارتباط درست بین احساسات, ادراک و همبستگی های فیزیکی-اجتماعی می باشد .

از فواید این نوع درمان چیست ؟

کاهش استرس , مدیریت حالات شخص , بازسازی اختلالات خوردن و آشامیدن, افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس,  ارتباط درست بین احساسات و حرکات می باشد . همچنین بهبود روابط اجتماعی بین فردی؛ می‌تواند باعث شود که ابعاد دیگری از شخصیت آن فرد بیمار ابراز و شکوفا گردد .

فراموش نشود که این نوع درمان باید زیر نظر معالج مخصوص خود انجام گیرد و نتایج باید تحت نظر او ثبت گردد,  شما در این نوع درمان ارتباطی بین خودآگاه و ناخودآگاه خود به وجود می آورید .

این دوره درمانی در واقع نوعی زبان بدن می باشد افرادی که از خود , آگاهی کافی را ندارند و نمی‌توانند به نیازهای شخصی خود پاسخگو باشند از این طریق رفتارها و احساسات خود را بروز می دهند و انرژی خود را آزاد می سازند .

این دوره درمانی چه نکاتی را به بیماران می آموزد ؟

افراد یاد می‌ گیرند که چطور می‌توانند به مهارت‌های خود تکیه کنند و آنها را پرورش دهند تا بتوانند  همدردی  درستی را از خود ارائه دهند و توانایی آن را پیدا می‌ کنند تا به صراحت و صداقت پاسخگو باشند .

یاد می‌ گیرند تا حرکاتی که از رنج ها و ناراحتی های شان به وجود می‌آید را به صورت عینی تفسیر کنند و درصدد برطرف کردن شان بر آیند . تجربیات زندگی خود را که درون قفس بدنشان گیر افتاده اند را بیان کنند, بدن می‌ تواند کلیدی برای آزادسازی مراحل مختلفی از بیماری باشد کافیست افراد به آن حرکت دهند .

امنیت , تجربه احساسات گوناگون, درک بیشتر از خود  را به وجود آوردن , همه اینها قسمتی از یک سفر در بازسازی و ساماندهی افکار و بدن شخص بیمار می باشد . کسانی که بیان حس ها  و حتی  کلمات برای شان دشوار و مشکل می باشد از این طریق می ‌تواند راحت‌تر خود را ابراز و اختلالات گوناگون شخصیتی خود را درمان کنند .

از همین الان قرار ملاقاتی را با یک مشاوره با مهارت بگذارید و برنامه ورزشی و تحرک خود را ثبت کنید و بر اساس آن روش زندگی خود را تغییر و بهبود بخشید و تغییرات وارده را با چشمان خود ملاحظه کنید .

منبع: حرکت تراپی چیست

  • فرزانه موسوی