مطالب عمومی

  • ۰
  • ۰

 

راه حل درمان کمبود ویتامین دی

به دلیل مشکلات بسیاری که در اثر کمبود ویتامین برای سلامتی پیش می آید، پیدا کردن راه حل درمان کمبود ویتامین دی به عنوان یکی از مهمترین ویتامین های موثر بر جذب کلسیم و جلوگیری از پوکی استخوان و بسیاری از بیماری های خود ایمنی ضروری و حیاتی است.

حتماً راجع به حمام آفتاب شنیده اید. حدود 90% از ویتامین دی در بدن انسان از طریق پوست در معرض تابش فرابنفش B با ماده ی اولیه ی 7-دی هیدروکلسترول ساخته می شود. بین 10 هزار تا 20 هزار واحد ویتامین دی می تواند در بدن با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ساخته شود. برای این امر تنها لاطم است قسمت بزرگی از پوست مانند پوست شکم یا پا ها یا بازو ها در معرض تابش UVB در میانه ی روز قرار بگیرد.ویتامین دی در ماهی و گوشت نیز وجود دارد اما می توان از راه خوراکی حدود 1000 واحد ویتامین دی دریافت کرد.

 

اپیدمی کمبود ویتامین دی

در دنیا اپیدمی کمبود ویتامین دی وجود دارد. حتی باغبانان نیز با کمبود ویتامین دی رو به رو می شوند زیرا تمام بدن و حتی دست های خود را با دستکش های ضخیم می پوشانند و پوست در معرض نور خورشید قرار نمی گیرد. کلسیم و فسفات مورد نیاز برای استخوان ها بدون ویتامین دی جذب نمی شود و هورمون پاراتیروئید نیز به درستی عمل نخواهد کرد. کم شدن سطح هورمون پاراتیروئید منجر به خستگی، درد عضلات، ضعف، چاقی، خواب نا آرام، ضعف تمرکز و بیماری های استخوانی می شود.

کم بودن ویتامین دی در بدن به ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، بیماری های خود ایمنی و ام اس نیز مرتبط است. حتی پژوهش ها نشان داده است که در مناطقی از کره ی زمین که نور آفتاب بیشتر به مردم می رسد ابتلا به بیماری ام اس کمتر است.

 

ترس از نور خورشید

البته قرار گرفتن در معرض نور خورشید خود می تواند عاملی برای ابتلا به سرطان پوست باشد. متخصصان پوست توصیه می کنند به هیچوجه در میانه ی روز در معرض نور خورشید قرار نگیرید. منطقی است که برای حفاظت از پوست دست ها و صورت از کرم ضد آفتاب و البسه ی پوشاننده استفاده کنیم. ضد آفتاب می تواند تا 95% از جذب نور خورشید توسط پوست و ساخت ویتامین دی جلوگیری کند. دقیقاً مانند تاثیری که شیشه دارد.

در هر حال خوب است که روزانه هر کسی ناحیه ای از پوست بدن را مانند پوست پا، بازو یا شکم، به مدت 10 تا 15 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید (نه از پشت شیشه پنجره) قرار بگیرد. افرادی که پوست تیره دارند باید این زمان را بیشتر کنند. بهترین راه حل درمان کمبود ویتامین دی قرار گرفتن در معرض نور خورشید به صورت روزانه و منظم است.

منبع : راه حل درمان کمبود ویتامین دی  چیست ؟

  • ۹۹/۰۶/۲۳
  • فرزانه موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی