مطالب عمومی

  • ۰
  • ۰

کشمش چه خاصیتی دارد

کشمش در رژیم غذایی تمام گروه های سنی جای دارد و البته شاید مردم با دقت ندانند که کشمش چه خاصیتی دارد. مواد مغذی موجود در کشمش به حدی زیاد است که به عنوان خوراکی انرژی دهنده، الکترولیت، سرشار از ویتامین و مواد معدنی شناخته می شود. پژوهش ها نشان می دهد که مصرف منظم و روزانه ی کشمش حتی می تواند فشار خون را نیز کاهش دهد ودر مقایسه با دیگر تنقلات تاثیرات شگفت انگیزی بر سلامتی دارد.

ترکیبات فنولی موجود در کشمش سبب پیشگیری از سرطان و کمک به درمان بیماری های مزمن می شود.

 

کشمش چگونه تولید می شود؟

در این زمان معمولاً کشمش را از انگور های بی دانه تهیه می کنند. به صورت محلی پس از برداشت انگور، با پهن کردن آن زیر نور آفتاب در سینی های بزرگ و خشک کردن انگور ها، کشمش تهیه می کنند. اکسایش و کاراملی شدن قند طی این فرآیند سببی برای تیره بودن رنگ کشمش است. در شرایط غیر سنتی ممکن است کشمش ها را خشک کنند و به طور کلی فرآیند خشک کردن بر غلظت مواد آنتی اکسیدان در کشمش موثر است.

کشمش سبز البته بدون داشتن رنگ تیره، بالاترین سطح مواد آنتی اکسیدان و مواد فنولیک را دارد.

 

ارزش غذایی کشمش

کشمش ها به سه صورت طبیعی (آفتاب خشک)، مصنوعی و با دی اکسید گوگرد (کشمش تیزآبی)، خشک می شوند. برهلاف دیگر میوه های خشک هیچگونه شیرین کننده ای به کشمش افزوده نمی شود. کشمش علاوه بر تامین انرژی فوق العاده، سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و دیگر املاح ضروری است و هیچگونه چربی اشباع و کلسترولی در آن وجود ندارد. ویتامین ب6  و ویتامین کا نیز در کشمش وجود دارد.

 

کاهش پوسیدگی دندان و بیماری های لثه

برخلاف آنچه که شما از خوراکی های شیرین در ذهن دارید، کشمش تأمین کننده ی سلامت دهان و دندان است. کشمش دارای خواص ضد باکتری استو رشد باکتری های عامل پوسیدگی در دهان را متوقف می کند.

 

کمک به گوارش

کشمش به دلیل داشتن درصد بالایی فیبر خوراکی، کمک زیادی به گوارش خواهد کرد. کشمش می تواند در درمان هردو مشکل یبوست و اسهال موثر باشد.

 

کاهش فشار خون و خطر سکته

مصرف کشمش به صورت روزانه به عنوان میان وعده و جایگزین اسنک ها، در کاهش فشار خون بالا نقش دارد. کشمش حاوی الکترولیت های مناسب برای قلب نظیر پتاسیم است. پتاسیم ماده ی حیاتی برای عملکرد مناسب سلول ها، بافت ها و اندام هاست. پتاسیم کافی در بدن مانع از بروز سکته می شود.

علاوه بر این کشمش در کمک به دیابتی ها و پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز مفید واقع می شود. حال که می دانید کشمش چه خاصیتی دارد، آن را حتماً در رژیم غذایی کودکان و سالمندان جای دهید.

منبع : کشمش چه خاصیتی دارد ؟

  • ۹۹/۰۵/۲۶
  • فرزانه موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی