مطالب عمومی

  • ۰
  • ۰

خواص ماست یونانی


خواص ماست یونانی

در اینجا خواص ماست یونانی را برایتان آورده ایم. ماست یونانی یا ماست هم زده فقط یک ماست معمولی نیست. جالب است بدانید تولید آن با ماست های دیگر متفاوت و از سال 2008 تا 2013 فروش آن به چهار برابر افزایش یافته است. یکی از علت های خوشمزه تر بودن این ماست این است که در کارخانه تولید ماست یونانی یک مرحله اضافه تر از بقیه ماست هاست از این رو آب اضافه، لاکتوز و مواد معدنی ماست خارج می شود و ماست غلیظ و خامه ای درست می شود. به علاوه قند و شیرینی آن کمتر است و به علت اینکه حاوی کربوهیدرات بیشتر است کمی به ترشی می زند.

به دلیل اینکه ماست یونانی سرشار از مواد مغذی و مفید است برای سلامتی بدن فواید فراوانی دارد. بعد از تمرینات ورزشی ماست یونانی یکی از بهترین مواد خوراکی است که می توانید میل کنید و در عین حال سیر شوید.

 

ماست یونانی سرشار از مواد مغذی و مفید

این ماست حاوی پروتئین است. و نکته مهم اینکه افرادی که معده شان با لاکتوز سازگار نیست می توانند با خوردن این ماست هضم بسیار راحت تری داشته باشند. افراد گیاه خوار و یا افرادی که تمایل به خوردن گوشت ندارند می توانند از ماست یونانی برای دریافت پروتئین بهره مند شوند. خصوصا اضافه کردن مقداری دانه چیا فیبر و پروتئین موجود در ماست را افزایش می دهد.

 

قدرت و نقش پروتئین

همانطور که می دانید ماست از شیر، پروتئین بیشتری دارد و پروتئین برای بدن به شدت لازم و مفید است. برای سلامت استخوان ها، غضروف، پوست و مو، عضلات بدن به پروتئین نیاز دارد. علاوه بر این ها پروتئین به بدن ما انرژی می دهد و سیستم ایمنی و اعصاب بدن را تقویت می کند.

 

شادابی

از آنجایی که مسات یونانی حاوی پروبیوتیک است. سیستم ایمنی بدن و نیز معده را تقویت می کند. به علاوه برای افرادی که از اسهال و درد معده رنج می برند این مست معجزه می کند. برخی از محققان اذعان می کنند که پروبیوتیک می تواند باعث کاهش کار کرد هورمون های غم و افسردگی شوند.

 

کلسیم

ماست یونانی به میزان فراوانی کلسیم دارد که این ماده معدنی برای سلامت عضلات بدن و استخوان ها ضروری است. بدن به طور طبیعی قادر به ساخت کلسیم نیست بنابراین کودکانی که کمبود کلسیم دارند به خوبی رشد نمی کنند و افراد بزرگسال به پوکی استخوان مبتلا می شوند. برای سلامت استخوان هایتان حتما ماست میل کنید.

 

جذب پتاسیم

پتاسیم باعث کاهش فشار خون کمک می کند زیرا میزان سدیم بدن را متعادل می کند. ماست یونانی حاوی پتاسیم است. یکی دیگر از خواص ماست یونانی داشتن ویتامین ب 12 است که به خونسازی بدن کمک می کند.

 

با خواص ماست یونانی آشنا شدید.

منبع:     خواص ماست یونانی چیست ؟

  • ۹۸/۰۲/۰۹
  • فرزانه موسوی

خواص ماست یونانی

ماست یونانی

کلسیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی