مطالب عمومی

  • ۰
  • ۰

جلوگیری از جوش زدن پوست چرب

پوست های چرب بیشتر مستعد جوش و آکنه هستند. به همین دلیل جلوگیری از جوش زدن پوست چرب با کنترل چربی پوست امکان پذیر است.

 

چرا پوست های چرب دچار آکنه می شوند؟

پوست های چرب با فعالیت زیاد غدد چربی ابجاد می شوند. یکی از علل بروز آکنه نیز انسداد روزنه ی غدد چربی است. این مساله به دلیل استفاده از مواد و لوازم آرایشی بدتر نیز می شود. گاهی تاثیرات هورمونی سبب ترشح بیشتر چربی می شوند. بامتری های ایجاد کننده ی اکنه در اطراف غدد چربی پوست زندگی می کنند و التهابات را افزایش می دهند. این مساله در آکنه درد نیز ایجاد می کند. معمولاً جنس پوست به صورت وراثتی چرب خواهد بود و در صورت وجود سابقه ی آکنه در خانواده این احتمال برای فرد بیشتر است.

 

روزانه به پوست خود رسیدگی کنید

توجه داشته باشید که پاکیزه نگه داشتن پوست یکی از مهمترین عوامل درمان و پیشگیری از ایجاد آکنه است. استفاده از پاک کننده های غیر صابونی و عدم زیاده روی در شستن پوست صورت ضمن استفاده از مرطوب کننده پس از هر بار شستشو و استفاده از ضد آفتاب های بدون چربی بیشترین تاثیر را در جلوگیری از جوش زدن پوست چرب خواهد داشت.

 

رژیم غذایی مناسب

عامل دیگری که برای کنترل وضعیت پوست های چرب مهم است، داشتن رژیم غذایی مناسب حاوی مکمل روی است اجتناب از خوردن خوراکی های شیرین و بیش از اندازه چرب نیز اهمیت دارد.

 

لوازم آرایشی

در صورت داشتن پوست صورت و پوست سر چرب لازم است در استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دقت کنید. محصولات مناسب برای پوست چرب را تهیه کنید و تا جای ممکن از محصولات طبیعی بهره بگیرید. محصولاتی که پایه روغنی دارند برای افراد دارای پوست چرب به هیچ وجه مناسب نخواهد بود.

 

کنترل وزن

افرادی که پوست چرب دارند معمولاً استعداد بیشتری نیز برای چاق شدن خواهند داشت. ورزش کردن و سوزاندن کالری به طور روزانه علاوه بر کنترل وزن تاثیر شگرفی بر پوست صورت خواهد داشت. تعریق در اثر ورزش از طریق پوست صورت خود پاکسازی عمیقی ایجاد خواهد کرد و همچنین ایجاد آرامش روان و اعصاب سبب آرامش پوست صورت نیز می شود و از احتمال بروز آکنه می کاهد.

 

دستکاری نکردن جوش ها

در این بین دقت کنید دستکاری کردن آکنه و جوش سبب گسترش ان و ماندگار شدن جای زخم ها خواهد شد. به همین دلیل تنها به پاکسازی پوست و زمان دادن برای درمان جوش ها اکتفا کنید. تمیز نگه داشتن محل جوش ها مانع از رشد باکتری های مسبب آکنه وایجاد درد خواهد شد.

به طور کلی برای جلوگیری از جوش زدن پوست چرب باید دقت داشت که خشک بودن پوست صورت سبب ترشح چربی بیشتر و ایجاد جوش خواهد شد.

منبع : روش های جلوگیری از جوش زدن پوست چرب 

  • ۹۹/۰۵/۲۲
  • فرزانه موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی