مطالب عمومی

  • ۰
  • ۰

آینه بغل خودرو

آینه بغل خودرو یکی از مهمترین اجزای بیرونی یک خودرو است که برای حفظ جان سرنشینان اهمیت حیاتی دارد. تقریباً تمام وسایل نقلیه در دو طرف خود آینه دارند و به راننده کمک می کنند تا دید بهتری نسبت به اطراف و پست سر خود داشته باشد. تنظیم زاویه دید در آینه بغل خودرو در کاهش تصادفات بسیار اثرگذار است. به طوریکه نداشتن آن منجر به جریمه های قانونی خواهد شد.

 

انواع آینه بغل خودرو

شاید خودرو های اولیه از داشتن آینه بغل بی بهره بودند زیرا تعداد خودرو ها انقدر زیاد نبود که نیاز به این ابزار وجود داشته باشد. اما امروزه انواع مختلفی از آینه بغل توسط طراحان خودرو، طراحی و تولید شده است. خودروهای لوکس و گرانقیمت از آینه های گرانتری نیز برخوردارند. این آینه ها دارای حسگر هستند و چراغ LED دارند و تنظیم آن ها به صورت دستی انجام نمی شود. البته اگر برق خودرو دچار مشکل شود تنظیمات آینه نیز با مشکل مواجه خواهد شد. تعبیه گرمکن برای این آینه ها نیز در زمستان از یخ زدگی و بخارگرفتگی جلوگیری می کند.

 

آسیب به آینه بغل

در مورد خودرو هایی که حسگر خودکار برای جمع کردن آینه بغل دارند، معمولاً آسیب کمتری گزارش شده است. اما رانندگانی که هنگام پارک کردن خودرو اقدام به جمع کردن آینه ها نمی کنند بیشترین احتمال تصادف و خرابی آینه بغل خودرو را دارند. معمولاً جنس آینه بغل خودرو از پلاستیک فشرده یا کائوچو تهیه می شود و آسیب پذیری آن نسبت به دیگر اجزای بیرونی خودرو بالاتر است.

از طرفی گذر زمان و قرار گرفتن آینه های بغل خودرو در معرض تغییرات آب و هوایی و بارش برف و باران به مرور زمان سبب پدید آمدن خط و خش روی آینه ها می شود که با استفادهاز پولیش می توان آن را رفع نمود و ظاهر بهتری برای خودرو فراهم کرد.

 

تعویض آینه بغل خودرو

برای تعویض آینه بغل به ابزار مخصوص نیاز است و اهل فن معمولاً ابزاری که بتواند چنین کاری را انجام دهد در اختیار دارند. برای مثال در مورد ماشینی مثل پراید افرادی وجود دارند که خود بتوانند اقدام به تعویض آینه کنند و ابزار را در اختیار داشته باشند. البته برای تعویض آینه بغل به طوری کلی بهتر است که از تعمیر کار خودرو در محل استفاده شود و خودرو با آینه ی شکسته در تردد در خیابان ها نباشد.

 

آینه بغل خودرو های لوکس

خودروهای لوکس از قبیل مازراتی، بی ام و، بنز و لامبورگینی به طور کلی قیمت لوازم جانبی بالایی دارند. از طرفی برخی از سودجویان ممکن است قطعات تقلبی و غیر اصل را به قیمت بالاتری به مشتریان بفروشند. با وجود اینکه قیمت آینه بغل خودرو های لوکس نسبت به خودرو های داخلی بالاست، باید مراقب اینگونه سودجویی ها نیز بود.

منبع: https://bit.ly/3j562gv

  • ۹۹/۰۴/۲۵
  • فرزانه موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی