مطالب عمومی

  • ۰
  • ۰

موثرترین دمنوش های گیاهی برای اعصاب کدامند؟

نیاز به نوشیدن بهترین دمنوش برای اعصاب زمانی بیشتر احساس می شود که زندگی انسان امروزی آرامش و نشاط سابق را ندارد. اضطراب ها و استرس های روانی و همچنین وجود غم و افسردگی کیفیت زندگی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و گاه افراد را از داشتن زندگی روزمره ی معمولی خود نیز باز می دارد. باقی ماندن در وضعیت استرس و اضطراب می تواند منجر به ابتلا به بیماری های سخت و صعب العلاجی نظیر بیماری های خود ایمنی شود. عدم توانایی در دور کردن استرس و اضطراب سبب می شود راندمان کاری افراد پایین بیاید و کیفیت زندگی خود را از دست بدهند. به همین دلیل قصد داریم چند دمنوش عالی برای ایجاد آرامش اعصاب را به شما معرفی کنیم.

معرفی پکیج آرامش و اعصاب نیوشا

در پکیج آرامش و اعصاب نیوشا انواع بهترین دمنوش برای اعصاب گرد آورده شده است تا در زندگی های شهری و پر استرس امروزی تسکینی برای روح و روان و جسم باشد. داشتن استرس و اضطراب می تواند کیفیت تحصیلی، کارایی شغلی را پایین بیاورد و روابط فرد با دیگران را دچار مشکل کند. بنابراین لازم است که هر چه سریعتر فرد از تمام تنش های روانی رها شود. به این ترتیب یکی از بهترین و ساده ترین گزینه ها مصرف دمنوش های آرامش و اعصاب نیوشاست. دمنوش های آرامش و اعصاب نیوشا شامل ترکیبی از گیاهان آرام بخش و مقوی اعصاب نظیر بادرنجبویه، بهارنارنج، به لیمو، گل گاو زبان و … است که در ترکیب با چای سیاه نیز عرضه می شود.

فواید استفاده از دمنوش های پکیج آرامش و اعصاب نیوشا

استفاده از دمنوش های مفید برای آرامش اعصاب فواید زیادی در پی خواهد داشت. این دمنوش ها سبب آرامبخشی و بهبود کیفیت خواب می شوند. می توانند تا حد زیادی از اضطراب در وجود افراد بکاهند و تپش قلب نامنظم را درمان کنند. دمنوش های آرامش اعصاب نوعی مسکن قوی محسوب می شوند. همچنین قابلیت بهبود تنگی نفس و قطع سکسکه را نیز دارند و به خوبی موجب درمان بیماری های اعصاب و روان می شوند. به طور معمول پس از گذشت 20 روز از مصرف دمنوش ها اثر آن ها نمایان می شود و درمانی که اتفاق می افتد بی بازگشت طبیعی خواهد بود و عوارضی نیز ایجاد نخواهد کرد. انواع املاح معدنی موجود در دمنوش های گیاهی آرامبخش نیز از بر جنبه های مختلف سلامتی در بدن انسان تاثیرگذارند و موارد ذکر شده تنها بخشی از فواید انواع بهترین دمنوش برای اعصاب در پکیج نیوشا است.

خواص چای بادرنجبویه

چای بادرنجبویه نیوشا یکی از پر فایده ترین دمنوش های آرامش اعصاب است. در بادرنجبویه موادی چون رزمارینیک اسید، اورسولیک اسید و اولئانولیک اسید وجود دارد و به نوعی بازدارنده ی فعالیت آنزیم گاباترانس آمیناز هستند. این آنزیم نوعی رابط عصبی مهم در مغز است که با بازدارندگی در خصوص فعالیت آن تسکین اعصاب رخ می دهد. اما این بازدارندگی با مواد طبیعی بادرنجبویه انجام می شود و عوارضی ندارد. داروهای شیمیایی آرامش اعصاب نیز بعضاً چنین نقشی دارند اما در نهایت سیستم عصبی را دچار مشکلات و عوارضی خواهند کرد. ژرانیول و کافئیک اسید در بادرنجبویه ضد تشنج و آرامبخش سیستم اعصاب است. در هر صورت مهمترین تاثیری که بادرنجبویه بر سیستم اعصاب دارد به دلیل عملکرد گابا در انتقال پیام های عصبی است.

خواص گل گاو زبان و سنبل الطیب

تقریباً کسی نیست که در عمر خود از خواص گل گاو زبان و سنبل الطیب بی اطلاع بوده باشد. این دو گیاه دارویی فوق العاده اثرات مطلوبی در رفع افسردگی و ایجاد آرامش روانی دارند. پژوهش هایی که در مورد این گیاهان انجام گرفته است به خوبی نشان می دهد که نسبت به دارونما ها برتری داشته و علاوه بر این عوارض جانبی ایجاد نکرده اند.

چای دارچین برای اعصاب

خواص چای دارچین بسیار زیاد است. این ادویه ی پر مصرف خواصی نظیر تنظیم قند خون دارد و می تواند به عنوان داروی ضد اسپاسم معرفی شود. علاوه بر این دارچین به عنوان ماده ای ضد میکروب و ضد التهاب قوی عمل می کند و به تنهایی می توان از آن به عنوان یکی از بهترین دارو های انرژی بخش و آرامش بخش اعصاب و روان یاد کرد. علاوه بر این ها دارچین برای مشکلات عصبی به وجود آمده برای دستگاه گوارش نیز فوق العاده مفید است و بی اشتهایی و نفخ معده را درمان یم کند.

خواص بهار نارنج برای اعصاب

پژوهش های بسیاری تاثیر عصاره ی بهارنارنج بر سیستم عصبی موش های آزمایشگاهی را مورد بررسی قرار دهده است. این ماده را با دارو های شیمیایی نظیر دیازپام و کلرودیازپوکساید مقایسه کرده اند. نتایج حاصل از آزمایش های in vitro روی موش ها نسان داده است که عصاره ی بهار نارنج به حد زیاد و چشمگیری اثرات آرامبخشی دارد و اضطراب را تسکین می دهد. همچنین در مورد زنانی که برای بار اول زایمان می کنند، بهار نارنج به اندازه ی زیادی سبب کاهش استرس زایمان شده است. بوی بهار نارنج مسیر بویایی در سیستم لیمبیک مغز را تحریک می کنند و سبب بهبود روحیه ی مادر حین زایمان می شود. جالب است که اسانس بهار نارنج از طریق تنفس نیز جذب می شود و اثرات خود را خواهد گذاشت. به همین دلیل بهار نارنج بهترین دمنوش برای اعصاب محسوب می شود.

خواص به لیمو برای اعصاب

دمنوش به لیمو از این جهت بهترین دمنوش برای اعصاب است که می تواند سلول های عصبی را از مرگ سلولی محافظت کند. استرس اکسایشی بدترین نوع استرس و تخریب کننده ی اعصاب است. این نوع از استرس می تواند منجر به آسیب های DNA نیز بشود. بنابراین قبل از اینکه استرس ها شما را دچار مشکلات عصبی و بیماری های غیر قابل درمان کنند باید برای رفع آن چاره ای بیندیشید. خواص دارویی به لیمو برای حفظ اعصاب فوق العاده است  و به اندازه ی ماده ی بنزودیازپین در آرامبخشی موش ها تاثیر دارد.

مقایسه ای بین بادرنجبویه و به لیمو

انواع بهترین دمنوش برای اعصاب که در پکیج آرامش و اعصاب نیوشا عرضه می شود، اثرات آرامبخشی به همراه دارد. البته تفاوت های کمی نیز بین دمنوش ها با هم وجود دارد. برای مثال بادرنجبویه گیاهی است که اثرات خواب آوری به همراه ندارد و تاثیرگذاری آن در زمان صبح بیش از دیگر زمان های شبانه روز است. بادرنجبویه علاوه بر ایجاد آرامش قدرت تمرکز را نیز بالا می برد. در مقابل بهارنارنج و به لیمو آرامبخش قوی هستند و در عین حال می توانند خواب آوری ایجاد کنند. به همین دلیل توصیه می شود این دو دمنوش در زمانی نزدیک به زمان خواب مصرف گردند تا کیفیت خواب را نیز بالا ببرند. البته مصرف هر کدام از این دمنوش ها در زمان اضطراب و استرس در هر ساعتی از شبانه روز توصیه می شود.

دوره مصرف دمنوش نیوشا برای آرامش و اعصاب

استفاده از انواع بهترین دمنوش برای اعصاب نیوشا در دوره های 20 روزه، 40 روزه و یا 60 روزه توصیه می شود. با استفاده از دوره ی 20 روزه از دمنوش های آرامش و اعصاب نیوشا می توانید نتایج رضایت بخش آن را مشاهده نموده و در ادامه از دوره های 40 روزه و 60 روزه برای تثبیت اثر این دمنوش ها بر رفع استرس و اضطراب و همه ی تنش ها روانی بهره بگیرید. برای اثر بخشی این دمنوش ها لازم است در دوره ی معینی به صورت منظم و روزانه از این دمنوش ها استفاده نمایید.

منبع: https://bit.ly/2Dr0H2G

  • ۹۹/۰۴/۲۲
  • فرزانه موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی