مطالب عمومی

  • ۰
  • ۰

بخار گرفتن شیشه عینک

بخار گرفتن شیشه عینک

بخار گرفتن شیشه عینک برای افراد بسیاری در دنیا مساله ساز است. در بیشتر نقاط دنیا از هر سه نفر، دو شخص از عینک های اصلاح عیوب انکساری چشم استفاده می کنند. در شرایط کرونایی دنیای امروز بخار گرفتن شیشه عینک در اثر پوشیدن ماسک این افراد را در همه جای دنیا آزار می دهد. برای جلوگیری از این مشکل باید در نحوه ی پوشیدن ماسک تجدید نظر کرد.

 

چرا هنگام استفاده از ماسک شیشه ی عینک بخار می کند؟

افرادی که از عینک استفاده می کنند همواره این موضوع را تجربه کرده اند که در زمان خروج از محل گرم به سرد و یا هنگان باز کردن در فر شیشه های عینک بخار می گیرد. زمانی که شما از ماسک استفاده می کنیدف تنفس گرم از درز های بالایی ماسک به سمت گونه های شما حرکت می کند و این هوای گرم روی شیشه ی عینک می نشیند و دید شما را مسدود می کند. زمانی که هوای گرم به شیشه ی سرد برخورد کند بخارگرفتگی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل در هوای سرد زمستان این مشکل برای افرادی که از عینک استفاده می کنند تشدید می شود.

 

درز های بالایی را بپوشانید

ماسک های پزشکی معمولاً نواری فلزی در بالای ماسک دارند که به قالب بینی شما در می آید و کمک می کند کمترین مقدار هوای بازدم به سمت بالا راه پیدا کند و شیشه های عینک را بخار گرفته کند.

 

کش ماسک را سفت کنید

محکم کردن کش ماسک در دور سر یا دور گوش ها کمک می کند ماسک بهتر روی گونه ها بنشیند و درزی برای عبور هوای بازدم به سمت عینک نداشته باشد. البته این محکم کردن ماسک به اثرات حفاظتی آن نیز کمک می کند. زیرا درست نیست که هوای دم و بازدم از اطراف ماسک عبور کند و هوا باید از ماسک رد و بدل شود.

 

استفاده از نوار چسب

راه کار دیگر برای درزبندی ماسک ها استفاده از چسب های پزشکی یا ورزشی برای بستن قسمت بالایی ماسک است. این راهکار را بیشتر دانشجو های شته ی پزشکی در طی دوران تحصیلی خود می آموزند و استفاده می کنند. دقت کنید از چسب نواری معمولی نباید استفاده کرد وگرنه پوست صورت شما دچار حساسیت خواهد شد. استفاده از نوار چسب دور ماسک به ویژه در زمانی که شما از افراد بیمار مراقبت می کند بسیار حائز اهمیت است.

 

محصولات ضد بخار

محصولات تجاری برای ضد بخار کردن شیشه ی عینک در بازار وجود دارد که در کارایی برخی از آن ها تردید وجود دارد. به نظر می رسد از بین راهکار های موجود بستن درزهای ماسک بهترین راه باشد و ضمناً با ورود به فصل گرما مشکل بخار گرفتگی شیشه های عینک بسیار کمتر خواهد شد. گفته می شود استفاده از آب و صابون روی شیشه ی عینک و خشک شدن این محلول روی شیشه ها می تواند تا نیم ساعت مانع بخار گرفتن شیشه عینک شود.

منبع: https://bit.ly/3iE2h1o

  • ۹۹/۰۴/۱۸
  • فرزانه موسوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی